Shotgun Promotieactie

Jonge bestuurders en hun bijrijders zijn vaker slachtoffer van een auto-ongeval dan meer ervaren automobilisten. Afleiding speelt hierbij een grote rol. VVN ziet niets liever dan dat deze ongevalcijfers dalen en lanceert een speciale campagne die bedacht is door jongeren zelf: Shotgun. De Shotgun is degene die op de bijrijderstoel zit en die ervoor zorgt dat de chauffeur zijn aandacht bij de weg kan houden. Hij of zij neemt de chauffeur taken uit handen en houdt een oogje in het zeil. Als Shotgun neem je de telefoon aan, bedien je de navigatie, verzorg je de muziek, zorg je ervoor dat vrienden op de achterbank de chauffeur niet afleiden, check je of de chauffeur ook echt de Bob is en durf je er wat van te zeggen als er riskant gereden wordt.

Om de Shotgun-rol bij jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 24 jaar onder de aandacht te brengen, wordt het promotieteam ingezet bij evenementen. Een promotieteam bestaat uit 4 personen en een inzet duurt 4 uur. Per inzet worden ongeveer 500 jonge bestuurders benaderd. Ook door middel van de Shotgun Facebookpagina worden veel jongeren bereikt. 

Onderstaand ziet u een overzicht van onze aanwezigheid waar en wanneer.

 

BijlageGrootteFormaat
nieuwsbrief en website Shotgun-inzetten 2017.pdf187.85 KB.pdf
Voor het openen van sommige bestanden kan extra software nodig zijn, zie hiervoor de uitlegpagina over downloads.